DDi RPA Claims App Creation Inleiding

Voor de zomervakanties hebben we verschillende klanten gevraagd naar hun ervaringen met de Excasso App en de Easy Claims App van het DDi RPA Platform. Zonder nu een blog te willen schrijven waar alleen gaat over hoe gaaf, mooi en goed het allemaal werkt, zijn we vooral op zoek naar de vraag “wat kan er vooral beter?”. Al vrij snel werd ons duidelijk dat het nog veel beter kan. Sterker nog beide apps hebben op onderdelen overlap, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Je wil domweg geen dubbel werk verrichten als het in één keer goed kan.

Toch hebben beide apps een andere functie en dienen ook een ander nut. De Easy Claims app is vooral gericht om de meest voorkomende schadedossiers met zo min mogelijk handelingen te verwerken. Terwijl de Excasso app wordt gebruikt om alle checks & balances uit te voeren voordat tot uitkering van een schade wordt overgegaan.

Geïnspireerd door de feedback en extra informatie over de verwerking van schadedossiers hebben we besloten om de RPA Claims app te ontwikkelen. De bedoeling is dat deze app geschikt is om alle schade dossiers te behandelen (voor alle schades). Waarbij de gehele cyclus van schademelding, aanmaken schadedossier, behandelen schadedossier, verzamelen van bewijs, checks & balances, boeking, controle en fiattering excasso, tot en met betaling kan worden afgehandeld.

De ontwikkeling van de app doen we in samenwerking met een aantal kantoren met de bedoeling dat we deze de komende maanden al kunnen inzetten als eerste versie. We zullen in deze periode meerdere blogs schrijven over de voortgang die we via onze website en Linkedin kan worden gevolgd.

Terug
Help mij Bel mij