Automatiseer schade dossiers
in een handomdraai

Vele broertjes en zusjes van de Transaction Robot werken iedere dag achter scherm mee om alle schade correspondentie samen met z’n collega behandelaars in goede banen te leiden. Zijn collega’s doen – zoals hij zelf graag zegt – het echte werk. Zij zoeken de zaken uit met experts en betrokkenen. Zij buigen zich over de schuldvraag, over het inschakelen van de beste hersteller. De Transaction Robot is hun assistent en zetten ze onder andere in om een schade dossier aan te maken en alle correspondentie er in te zetten. De betrokkenen te informeren en herinneringen toe te sturen. Maar ook om ingediende declaraties te controleren.

Zomaar enkele uitspraken van behandelaars

“Het is voor heel prettig dat we nooit meer in verzekeringssysteem moeten kijken of een dossier aandacht behoeft. Zodra dit aan de orde krijgen we seintje van onze robot collega. Want zo zien we hem.”

“In het begin was het wel even wennen. Normaal gesproken stuurde ik regelmatig een mailtje naar de klant. Gewoon even aandacht over de status van de schade. Dit doet de robot dus nu. Ik kan me nu volledig op de inhoud concentreren.”

“In het begin gebruikte we het RPA Platform uitsluitend voor de fiattering van de schade uitkeringen. Nu controleert ie iedere claim en doet de boeking in ons assurantie pakket alleen als de ingediende nota 100% klopt.”

Waarmee kan het RPA Platform je van dienst zijn

Het RPA Platform is opgebouwd aan een grote diversiteit van functionele opties. Naar gelang de wensen van een assurantie tussenpersoon / verzekeraar wordt het RPA Platform op de schade afdeling ingezet om:

  • Mailboxen te monitoren
  • Correspondentie op te ruimen
  • Klanten te informeren
  • Reminders te versturen
  • Dossiers te actualiseren
  • Schade nota’s te controleren
  • Fiatteringsproces uitkering te regelen
  • Schades aan te maken
  • 24/7 repeterend werk te verzetten

Stap voor stap, hoe werkt dat voor ons als de Transaction Robot…

dossiers actualiseert?

Je ontvangt mailberichten, post, digitale formulieren. Laten we dit voor het gemak allemaal correspondentie noemen. Het RPA Platform is er op ingericht om alle kanalen 24/7 in de gaten te houden. Dat doet de Transaction Robot voor je.

Lees verder

schades aanmaakt?

Het aanmaken van een schadedossier is niet direct het meeste werk. Toch is het wel handig als deze automatisch wordt aangemaakt als een nieuwe melding wordt aangemaakt. Voorwaarde is wel dat de melding digitaal wordt aangeboden via een digitaal/slim formulier.

Lees verder

schade nota’s controleert?

Lang niet iedere ingediende nota leidt tot een uitkering. Bovendien moet een nota pas worden in je pakket worden vastgelegd als deze terecht is. Iedere declaratie moet onderworpen worden aan diverse controles voordat deze ingeboekt kan worden.

Lees verder

Actueel

Help mij Bel mij